Thursday, September 11, 2008

Padang Beso Soping Center

Hasrat teman teringin bebeno ler nak bawak balik buah tangan untuk sanak sedara di hari lebaran yang mulia nanti.. Jadi hasrat teman tu kena selaras ler dengan kudrat yang ada. Kalu buleh takmo ler ganggu bulan ramadhan nanti. Gagah gigih ler gi ngan Raja jelajah ke Padang Besar yang jauhnya dalam 40minit perjalanan normal 80km/j daripada Sintok tempat permukimanku..
Felda Chuping, Arau Paris... err... Perlis. Nice view kan. SubhanAllah... Gambo tak secantik realiti ler, ater dah nangkap lam keta kan. Nampak debu cermin keretaku clear lagi gituh..
Unit Pencegah Penyeludupan.. Ala2 seram ler jugek masa nak lalu.. Ni highway baru jalan rentas Chupping-Padang Besar. Highway tanpa tol ye kawan2...
Ni die gambo tebu yang akan dijadikan gula makan kita tuh.. Tak sama dengan tebu buat ayor ye.. Agak2 nak tuai, depa bako jer ladang tuh. Pahtu ada lori i called "Lori Perempuan Gila" akan bawak tebu2 ni ke kilang gula. Lama dah tak nampaklori perempuan gila tu since ladang Chuping ni dah diupgrade kepada ladang getah.. Kira ni generasi yang pupus jugek ler.. Nanti aku jumpa lori tu aku snap gambo ok..

Ni aku rasa signage baru rasanya.. ke aku yang lama tak gi sini.
Umang aiihh... orang macam cemut.
Cuti merdeka + cuti awal ramadhan = orang ramai ya hamat!
Aku ni cepat melugai pening nampak semak samun gini. Soping sekadarnya jer...
Home Sweet Home.. Tunggu bajet 2009! kui..







No comments: