Thursday, September 4, 2008

Tak kira..

Kesian aku ni...

Niat dan minat ku untuk belajar menjahit ni muncul since a very2 long time ago... tapi malangnya tak kesampaian. Banyak juga kisah2 sadisku nak blaja menjahit. Tambah2 plak tailor faveret aku yang dah bertahun2 pun dah mula 'menyempitkan dompetku' lately ni. kui..kui... Sakit dado den!..huhu...

Till last 2 weeks aku nyembang2 ngan makcik cleaner yang banyak berjasa membersihkan bilik pejabatku..

Akhirnya, aku 'paksa' jugak sikit masa rehat untuk blaja menjahit ngan makcik sarah.. about half an hour jer per day..

1st day... buat plan baju.. Makcik Sarah bertudung putih.. Taraf guru jgk makcik ni dah..

Oleh kerana aku yg nangkap gambo, logik ler kan makcik yang pegang tali tape kan..! :)
2nd dey, potong kain. Oleh kerana makcikni dah berbelas tahun menjahit baju, 15 minit jer dia ngajo aku potong kain.. Suka, suka...! aku maleh nak blaja yang payah2.. hehehe...

err.. luper nak kabo kain aku ni orang bagi. My best pren gitu.. Kira ni kalu jadik baju ni, special ler sebab hand make tangan aku sindili maaa.. ;)


3d dey.. buat badan dan leher. Dah start menjahit. Jahit tangan gitu dow.. ikut skill makcik masa dia blajar dedolu..
Ini ler hasil jahitan tangannku sebelah depan dan belakang. Rupa tu macam rail ketapi jugak ada.. huhu.. Takper lah, aku kan baru blaja... Ambil galah tolong ajarkan...

So, now.. i'm searching for sewing machine.. Ada yang nak sponsor? wah buleh tanya gitu?? :)hehe.. Cian alin... Kena bukak tabung kilat plak ler ni.


Semoga bajuku siap gak...

~~ILMU~~

2 comments:

Anonymous said...

dh siap ka baju kurung tue? apsal gambo baju yg jait manik xdak nie? ada ka? cikgu nk tgk nih...heheh!
-Farah-

Linz said...

Alamak! Cikgu mai check homework lah... huhuhu... takutnya!

Baju ada manik tu simpan ler cikgu, mana bole tunjuk kat orang. kui..kui..