Tuesday, August 17, 2010

Al-Awwal..

Assalamu'alaikum wrh. wbt...

Syukur Alhamdulillah saya masih mampu bernafas dengan nikmat Iman dan Islam...

Apa lagi kalimah yg lebih mulia selain menzahirkan rasa kesyukuran atas sebanyak2 nikmat yg masih dikecapi, selain menzahirkan I'M STILL ALIVE...! hehehe... Alhamdulillah...

Ekceli saya rasa itu ler muqaddimah yg lebih sesuai selain ayat skeptikal yg selalu digunakan :"blog ku sudah bersawang"... "lama rasanya tak menjengah blogku"... "Banyak yg saya nak tulis dalam blog tapi semuanya ada dlm draft minda saja"... "Macamana nak mulakan menulis setelah sekian lama saya meninggalkannya"... hehehe... ok menjawab semua sekali kan..

ya... saya masih terkesan dengan kehilangan Bapak saya. Setiap kali saya buka blog, terpandang wajahnya buat saya bersedih. Ermmm... saya pun tak sangka begitu rupanya perasaan kehilangan seorang yang paling hampir dengan kita... InsyaAllah saya tidak akan putus daripada mendoakan kesejahteraannya di sana dan mudah2an rohnya ditempatkan bersma golongan yang beriman... AMin.

Sekadar muqaddimah... :)

Sekian.



Catatan dari sekeping hati,

4 comments:

masshah said...

Assalamualaikum..selamat berpuasa,orang yang tersayang yang dekat dengan kita memang sentiasa akan di ingati:)..apapun kehidupan kita tetap akan di teruskan jua,kita hanya mampu berdoa untuk mereka yang pergi meninggalkan kita..

moga terus tabah dan sabar!
Ramadan..membawa Rahmat dan Berkat!

sudi juga singgah blog kedua saya:
http://www.jaringanperkongsianmindaanda.blogspot.com/

ummi nazihah said...

Salam lin, selamat berpuasa. doa anak yang soleh dan solehah akan membantu bapak 'di sana' semoga dia aman di sisiNYa.

ntah berapa kali sehari k.zuna buka blog ni. kot-kot ada update hari ni adalah perubahannya. Blog k.zuna plak masih under construction.

Linz said...

Masshah : Terima kasih.. Mudah2an usaha mdekatkan diri & masyarakat dengan ilmu diberkati.. Barakallah..

Umi Nazihah: hehe..tak sangka kakakku begitu sekali. Byk nk tulis tapi ermm... malas ler pulak. kak, construction jgn lama2 nanti SPRM datang audit! hehehe..

ummi nazihah said...

SPRM tu 'suruhanjaya pilihanraya malaysia' ke suruhanjaya pencegahan rasuah malaysia'. susah ler pakai blogger ni (ALASAN!!!). ada kawan kata pakai wordpress lagi senang betul ke?