Sunday, January 11, 2009

4th Kelas Masakan - roti

Tarikh : 21 November 2008/ 23 Zulkaedah 1429H
Tempat : Kolej Komuniti Bandar Darul Aman, Jitra, Kedah
Kursus : Penghasilan roti
  • Roti Sandwich
  • Roti Susu
  • Pizza
Salam...

Rasanya (memang dah pun) ini ler kursus terakhir yang mampu aku join setakat tahun 2008... Makcik lotih lorr... hahaha... Lagipun feeling tengah tak best time nih(time tuh ler... lani okkk...) Ada satu adunan pun terpaksa di tongsampahkan kerana aku salah sukat.. wahahaha...


Mesin godang ni nama apa huh? Bread maker ke apa ntah... sonang ja keje dengan mesin ni. Sambil2 pejam mata tido pun siap roti ko kak oii... ;)
Ni... geng bas sekolah yang tak pernah putus asa.. Sebelah cikgu Salmi (tudung merah), Kak Ah a.k.a Farah, Kak Amy dan kak Ina....

Demo by Cikgu...
kesian cikgu ni, lain yang diajor nya, lain yang aku buat... Belasah ler cikgu yeak... Nanti saya buat ler elok2... kui..kui...
Tara.... Sandwich roti siap enak di makan begitu sajaaa...ooo

uikkss... tetiba muncul seseorang dalam kelas kami... seperti pernah ku kenal... tapi di mana yaaa? Kak Bie robiatul Adawiyah Ohn menziarahi kami "orang2 utara" mai dahhh....

Usah ditanya adakah aku telah menerai pelajaran2 ku ini... hehehe... Ada ler sekali aku terai buat roti ni haaah... Teringin makan bun coklat. Kebetulan bahan semua ade.. Bersekang mata sampai lewat malam ler... Bau, adunan, rasa, semua cukup! body dia?? yaaa ampun... rupa dia sebijik cekodok pisang aku tuh... hehehe... Raja suka tau perli2 aku... eiii bau umah ni macam kedai roti ler...


No comments: