Tuesday, January 13, 2009

Mee Udang Sungai Dua, Penang



Tarikh : 4 Disember 2008/ Zulhijjah 1429H

Kuor dewan majlis tauliah, mula persafiran pulang ke Kuala Lumpur. Singgah sat ke Pekan Rabu, dah tak gado nak parking2. Aku order jer kat yati apa aku nak, siap dia tunggu tepi jalan. Sonang kerojer den... terus membelah lebuhraya....


Harus ler aku kelaparan kan.. tghari dah nih... Nampak signboard Sungai Dua, teringat cerita-ceriti kawan, termasuk cebisan rencana di paper tentang mee udang Sungai Dua... Raja, jom terai jom...

Dari arah utara or selatan, amik exit Sungai Dua, Bagan Ajam.. Ada simpang 4 amik arah Sg. 2. tepi juction tu pun dah nampak deret2 kedai makanan... pilih jerlah...


Aku benti kat kedai Aziz ni hah... Jangan terkujat dengan price dia. Dah kata pun nak terai kan... jom makan!!

Udoh2 ler raja... moh ler kita makan...

Ni ler dia mee nya.. Ikhlas daripada tekak dan perutku, takder lah sedap bebeno. so-so jer... Aku minat lagi mee rebus kat jitra yang setambun makan kenyang sehari tuh...
4 ekor udang + mee biasa = RM6..

Ingat perut nasik ku kenyang? oh tidak sama sekali... Berapa banyak kami berhenti lagi pastu untuk memenuhi tuntutan perut.... hikks!



1 comment:

Anonymous said...

nmpk sedap giler..tpi rase...?
blnjer bley?
..hehe..