Tuesday, May 19, 2009

Domam..


Versi saya kalau jumpa Dr.
Saya:
Assalamualaikum Doc..
Saya ni pra demam, baru rasa nak deman
So, saya nak ubat demam, jangan banyak2 nanti tak abis...
Ubat selsema yang tak ngantuk, pun jangan banyak2...
Bla...bla..bla... mengadu,minta ubat,
bla..bla.. mengadu, mintak ubat....
Kalau boleh saya nak supplement calcium sebab saya tak rajin minum susu...

Doktor:

Abis dah? Sambil gelakkan saya...
Senang kerja Doktor kalau macam ni... Meh sini saya check dulu....

Aku senyum kambeng jer lah..


Versi Raja saya:

Raja:
Doc., saya ni semalam badan panas seram sejuk, tapi lani dah ok dah...
Malam tadi saya batuk selsema, lani ok dah...
Kaki jadi kejang, tapi sekarang rasa lebih baik dah..

Alahai suamiku... semua dah ok, doktor nak bagi ubat apanya...

Ituler ragam dua orang budak demam..
Allahumma yashfina...


6 comments:

kak nashwa said...

jenih patient lagu ni.. dua-dua doktot suka!! :)

Linz said...

hehehe... 2 dunia berbeza... tapi 2-2 sama tang segan jumpa doktor gigi... warghhh malu nak nganga mulut! huhu.. (sajer cakap kat dok gigi, harap2 dia pujuk rajin2 jumpa doc gigi) ;)

chikbi said...

sian... moga baik cepat...

Linz said...

Tenqiu Kak Bie.. Ujian sikit, tanda sayang ALLAH. Tak sakit langsung jadi berlagak macam Firaun pulak.. Na'uzubillah...

Hidet said...

Salam.

Hehe..lawak la citer ni.
terhibur hati saya petang2 gin.
good job.

Regards

Linz said...

Lelaki lebih memahami lelaki..