Wednesday, May 27, 2009

Hanya perasaan


Dunia ini berputar...
Masa terus berlalu..
Nangis...

Nangis lagi...


Mujur ada yang teman...

Sedih...


Sabar...

Redha..






Perasaannya tetap sama saat ketika membaca surat tawaran penempatan..





Dalam ujian terkandung rahmat..
Dugaan tanda sayang Allah..
Dugaan tanda kasih Allah..
Bila jiwa lemah, ingatlah Allah...


TQ baby-baby semua,
yang turut mencebik mulut nangis sama-sama dengan saya...



Suatu ketika dulu, saat kunjungan saya ke Sabah, saya menerima panggilan telefon daripada sahabat baik saya di Sarawak. Selama 10 minit itu saya hanya mendengar tangisannya... Saya hanya mampu memberi kata-kata semangat..


Bayangkan diri teman sedang sarat mengandung. Diri sendirian di Sarawak, bumi asing. Suami di Putrajaya. Biarpun sama Kementerian, namun manusia tanpa belas meminggir permohonan tanpa berfikir...

Sehingga anak membesar. Berulangalik meredah Laut China Selatan. Menggenggam erat tangan abinya saat pertemuan, juga saat perpisahan...


Namun Alhamdulillah... Hari ini mereka bersama di Bumi Kenyalang. Meninggalkan kampung halaman dan keluarga di Semenanjung untuk menggapai erti sebenar sebuah KELUARGA..



Tiba-tiba telefon berbunyi..
terima kasih sahabat, pantang teringat pasti sms..
Teman yang beberapa tahun lalu melefonku hanya menangis
Hari ini ceria menanti zuriat kedua..
Panjang betoi sensor ko ye aTun..


Asal saya teringat je, mesti ko yang contack i dulu... terror arrr..
Aku masih diuji... Hanya yang melalui akan mengerti...
Namun kasih sayang pada Raja terus bersemi..
Tinggi lagi kasih pada Rabbi..

2 comments:

fa10 said...

gmbr baby no2 tu mcm anak us. nazri chik la pulok. kak zuna loni lecturer kat politeknik kota bharu. blh la add dia kat facebook

Linz said...

;) Najiyya yeak? Kena tanya mommy dia dolu adakah persamaannya jelas..;)

Kak Zuna Alhamdulillah masih keep in touch lagi ngan lin. Nak jumpa ntah bila...