Monday, April 20, 2009

Mangga 2, Jakarta



Mangga Dua (serius tak ingat UTC ke, ITC ke, atau pasar pagi Magga Dua..)
masih lagi blok2 shopping mall yang ada ratusan lot2 kedai bertingkat2... semuanya aircondition.. kelas lah Indon banding ngan kita kat Melesia ni. Tu tak tengok lagi Mangga1, mangga 3, 4, 5...

Kat sini masih blur lagi nak beli apa... konon nak tengok jer...


Pakaian - untuk Raja alhamdulillah dapat T-shirt lengan panjang berkolar & pyjamas yang comei-comei..

kedai spek mata - hampir berpuluh2 kedai spek ada kat sini... Gatai pi tanya.. hah! kan dah kena beli... kebetulan spek mata Raja memang ler sangat uzur.. Mengikut spec yang saya beri - perlu berspring, multi coated (betoi ka spelling?) dll lagi banyak songeh saya kan..

Harga dalam RM170++.Yyang penting siap dalam masa kurang 15 minit! tu yang kita nak berlagak sangat macamana? Depa advance lagi daripada umat Melesia nih...

kami ni memang kurang arif bab jenama.. Tapi, mengikut laporan Raja, kawan dia ni kata Sheikh, ni original nih... Saya sendiri kenal cuma cap Mydin sajer.. Cap kapak ka, cap ayam ker, semua saya sauk, asal selesa dan kena dengan bajet ciput saya tuh...



No comments: