Wednesday, April 22, 2009

Route to Kota Bandung

18 Mac 2009 / 21 rabiul Awal 1430H


Perjalanan Jakarta ke Kota Bandung seputar 2 jam melalui highway. Tang highway, Malaysia kelasss lagi ler.. Tapi di indonesia, R&R nya banyak dan mudah ditemui. Semua lengkap dengan petrol station, McD, KFC Foodcourt dll...



Ni kalau Dewan Bahasa & Pustaka nampak mesti jadi isu nih...



Ini antara R&R yang sempat snap.. maklum ler saya kan sayang ZzzzZzz saya lagi..


Sampei udah Kota Bandung ya ibu2 bapak2... Kiri kanan kedai,kedai, dan kedai.. Banyak outlet2 kilang tapi semua kami tak singgah..

Satu....

Ni, tetiba saya tercelik mata terus shoot gambar..



Dua...





Tiga...

Tiga gambar pengemis ni di deretan jalan yang sama...

Pastu saya sambung ZZzzzZZzz lagi... hiks!


Oh yer... Time kami berkunjung ni, Indonesia tengah kalut kempen PEMILU (Pilihanraya Umum untuk memilih Presiden) yang sangat kontroversi tu kan.. So, sepanjang jalan penuh sepanduk dan jugak kempen2 parti, sampai hafal ler tema2 partai depa tuh..

Kami singgah di Toko Tiga, Jalan Jenderal Ahmad Yani..
Penggemar seluar jeans original, boleh look-look disini yer..


Saya ala-ala bingung ler, nak carik apa kat sini?? Bukan pakai jeans pun...


Ronda punya ronda, ku temui T-Shirt lengan panjang berkolar..

saya ambil... satu...dua...tiga...

T-shirt untuk kawan2 Raja dan jugak seluar slack raja...
Amboi! Banyak ler pulak!
Last tempat shopping di Bandung.. Pasar Baru.

Sama jer macam Tanah Abang di Jakarta, cuma ada jugak benda2 yang takde kat sana, tapi ada kat sini. Agaknya lah...

macam kain2 ela kasarubia, english style yang dikirim kakak2ku pada kakakku... (Fenin!)


Alhamdulillah... Saya lega dapat carik baju2 untuk Raja. Raja ni agak sukar nak cari size dan patern yang dia berkenan. Raja kata, penting juga dia jaga penampilan sebab dia nak berdakwah pada masyarakat... Di Malaysia, saya susah nau nak carik TShirt lengan panjang berkolar yang size dia...


Macam biasa, saya bukan tau yang semua tu jenama, YSL dengan harga antara RM20-RM28 sajorkk.. (setelah diconvert ke RM).. jimat...jimat.. yang saya pentingkan kainnya sedap pakai.


Agak sedih sebab di Bandung tak kesempatan melawat pesantrean, hatta masjid pun tak sempat singgah... Jama' Qasar di satu tempat saja... sedis!


InsyaAllah ada rezeki kita mai lagi carik pengajian pulak yea..



No comments: