Friday, October 31, 2008

Cinta hati

Surrender... takde kidai melayu jual hot plate dan claypot area Alor Setaq. Ada HPA nyer periuk tanah, besau buat rebus akar kayu adalah...

Balik kelas masak, apalagi... melobi Raja belikan hot plate dan claypot utk kami berdua (baru dua... hehehe..). Tokey tu sibuk menanya Aji mau beli apa? Aji... lagi aji...??


Aku rasa dia suspect, bersangka-sangkaan bahawa pakcik ni (Raja) bawak awek (aku le tuh) carik barang kot...

Aku kata bagi hotplate 1, claypot tu 1 selamba jeer dia kata .. Cinta hati you suruh beli 2 la mooii... banyak la ko tokey..

Aku Jeling Raja, dia angguk.. Angkat arrr tokey!



Hot Plate - RM 23
Claypot besau (Raja nyer) - RM 9
Claypot kicik (aku nyer) - RM 6

Setiap set amik 2 pairs. Yg satu tak celus masuk kamera.. hiks!

Periuk tanah (claypot) ni depa dok merenyam membebel ke saya katanya bagus utk kesihatan dan menambah sedapkan makanan. Setakat saya tulis ni, sumer lauk ku panaskan dalam claypot ni ha...

Amoi, ini ha saya kasi petua. Balik you rendam ini periuk sama air 2 hari. Then you rebus air dalam ini periuk aaa, kasi keluar itu pasiaq-pasiaq! Itu macam aaa, lama pun tahan ooo...


``iYOLAH...iYOLAH...``

Psssstt: Aku letak kebanyakkan barang yang dipaparkan dlm blog ni dengan harganya sekali untuk menjadi panduan orang lain yang ada hasrat membeli belah barangan yang sama. Kalau2 dapat harga lebih baik tu kira ok lah kan.

-- Pesanan khidmat masyarakat--

2 comments:

Anonymous said...

lin...aku suka sgt part nie...sakit rahang aku dok gelak tau! -Farah-

(Aku kata bagi hotplate 1, claypot tu 1 selamba jeer dia kata .. Cinta hati you suruh beli 2 la mooii... banyak la ko tokey..)

Linz said...

kui...kui...
Alah... cina mesti nak lakukan jualan dia.. aku lak budget ciput jer...