Wednesday, October 22, 2008

Langkawi Tour Oct' 08 part 1


Tarikh : 11 Oktober 2008 / 11 Syawal 1429H (Sabtu)


Memikirkan kelas pengajian pondokku bercuti lagi, kami tour Langkawi lagi. Gi tempat2 yang aku tak pernah pergi kerana "tiada nilai2 membeli belah" hehehe... bukan tu ler alasannya, sebab tempat2 yang ada learning value ni biasanya berbayor.. Teman plak g langkawi mana ada masa panjang2 nak belek sesatu kan.



Ni namanya Play Mart. Lokasi di Telaga Habour. Kalau nak gi Cabel Car Gunung Mat Chinchang mesti lalu lokasi ni. Atas Petronas Petrol Station tuh, ada ler tempat ni. Masuk free. Kira macam ala-ala petro sains lah. ada guider, sesuai utk kanak2.. Best ye anak-anak...?








Sebenonya, lokasi pertama ke Galeria Perdana. Entry fee RM 5/=

mahal... mahal...



Di sini dihimpunkan sebahagian harta qarun.. ops! hadiah, cenderamata dan segala bagai barang bernilai jutaan rupiah pak Bung Tun Mahathir .. Sape2 yang berminat menelek, membelek, berkhayal buleh ler layan kat sini...





Aku?? .................................. krohhh...krohhh. Insaffff....







Maksud Firman Allah s.w.t:


“Dijadikan indah pada (pandangan) manusia kecintaan kepada apa-apa yang diingini, iaitu:wanita-wanita, anak-anak, harta yang banyak dari jenis emas, perak, kuda pilihan, binatang-binatang ternak, dan sawah ladang. Itulah kesenangan hidup di dunia, dan di sisi Allah-lah tempat kembali yang baik (syurga).” (QS. Ali Imran:14)




~~Jangan Sampai Hati Karat Cinta Dunia yang akan Binasa bila sampai waktunya!~


No comments: