Tuesday, October 7, 2008

Pekan Rabu Soping Center..

Macam dah jadi kewajipan, nak balik kampung kena bershopping kat pekan rabu.. bukan khamis, bukan jumaat. tapi Pekan Rabu Aloq Setaq,kedah Darul Amannnn... Aku membeli belah bukan utk diri sendiri, tapi all for family di kampung...

As usual, inilah adegan yang tak suka aku lihat... jammed, orang macam cemutt... nak buat guano, nak beli barang makanan awal2 kang balik kampung rosak pulak kann..



Pemandangan dari luor bangunan..

Antara lot kidai-kidai dalam bangunan Pekan Rabu ni yea.. actually kedai2 ni pun ikut kategori. baju, food court, mknn kering dll.. Idok ler teman mau nangkap gambo semua kan.. gilo apo! malu ler jugak teman.
Cari piah... Toksah beli sini lah. Cekik betoi.. kita beli kat bazaar syawal ye Raja yeak...yeak..



Ini lah model dodol pujaanku... hehehe.. Sorry Yati, Selamat hariraya... di sinilah punca utama aku kena gi Pekan Rabu. of course dodol, Mak Bee (kuah rojak), kuih bunga Ros (goyang), muruku, kuih bangkit, karas, putu dll menjadi habuan buah tangan balik kg.. Bukan setakat raya jer, hampir setiap kali nak balik kg, ni ler kebanggaan kami untuk rakyat semua... hehehe.. Since aku datang 1st time ke kedah till le sekarang, kedai ni jgk ler aku tuju.. Glamer dah kedai ni, cuba enlarge gambo tu, nampak tak depa baru keluar paper pasai dodol... huhu.. ni tambah glamer masuk blog plak yeak... huhu...

~~...KENA BERINGAT JUGAK TIME "MEMBELAH"...~~ :)

2 comments:

Rmz said...

den beli kopiah kat sini la,cantik dan murah....

Linz said...

Err... ada kopiah yang teringin nak beli tu dia letak rega RM80. Yang lain tu biasalah beli jugak kat sini...